عکاسی خبری

یکی از مهمترین شاخه های عکاسی در ایران و جهان، فتوژورنالیست یا عکاسی خبری است.

رسانه در هر کشوری از قدرت خوبی جهت انعکاس خبر برخوردار می باشد. هزاران مجله تصویری و خبری مختلفی در جهان روزانه به تولید خبر و محتوا مشغول هستند. قرار گرفتن در تیتر این جریانها علاوه بر محتوای مناسب نیازمند ثبت دقیق، مناسب و استاندارد تصویر خبری است. کادربندی مناسب، سرعت عمل بالا، سوژه یابی به جا و عکاسی پیاپی ماهرانه در کنار تجربه می تواند هر مجموعه را در صدر خبر های داغ رونمایی کند! سمینارها، همایش ها، مسابقات ورزشی، مراسم تفریحی و ورزشی، بازدید از پروژه ها، اماکن و …عکاسی خبری را تشکیل می دهند.

استودیو فول فریم با برخورداری از مجرب ترین عکاسان خبری بدون شک میتواند موافقت سردبیرهای سرویس عکس انواع مجله، خبرگزاری و سایت های خبری را کسب کند.

نمونه کارها

برای دریافت مشاوره رایگان در مورد عکاسی خبری کلیک کنید

عکاس خبرنگار کیست و عکس خبری چیست؟

شاید بارها این سوال را از خود بپرسیم که عکاس خبرنگار کیست و عکس خبری چیست؟ برای پاسخ دادن ب این سوال، باید وارد تحقیق و پژوهش دقیقی در حیطه خبر و رسانه شویم. به خبرنگار / عکاسی که از انواع مراسمات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی و… تصویر تهیه می کند عکاس خبرنگار یا فتوژورنالیست می‌گویند. این مراسم می‌تواند از شادی مردم بعد از پیروزی تیم ورزشی محبوب باشد یا درگیری و جنگ قوم های قبیله ای در یک منطقه دور از دسترس! ثبت تصاویر و مستند سازی تاریخی از بالاترین درجه اولیت در عکاسی خبری تلقی می‌شود.

در ادامه به چند نکته اساسی تهیه و تولید عکس های خبری برتر خواهیم پرداخت.

 

 

  • داستان عکس را جدی بگیرید!

در مصاحبه هایی که با سردبیر سرویس عکس مجله های مهم صورت گرفته است، همگی به این اصل اصرار داشته اند که داستان یک مجموعه عکس خبری از ترفند و جنبه های فنی آن مهم تر است. پس باید همواره سعی کنیم تا داستان خوبی از سوژه و کاراکتر ارئه کنیم.

 

  • خاص عمل کنید

پل موکلی، ادیتور بخش عکس مجله تایمز می‌گوید: اغلب پروژه‌هایی که دریافت می‌کنم خیلی کلی هستند! عکاسان باید خود را به جای روزنامه‌نگاران قرار دهند و طوری از یک موضوع معمولی عکاسی کنند که تا به حال هیچ کس از آن زاویه و آن منظر نگاه نکرده باشد.
  • در برنامه ها حاضر باشید

در هر برنامه و مراسمی که احساس می‌کنید قرار است از دو نفر بیشتر تجمع صورت گیرد، با دوربین حاضر باشید. احتمال دارد آنجا یک عکس ناب برای مجله، خبرگزاری و سایت های خبری شکار کنید.

  • به سوژه نزدیک شوید

اغلب عکاسان تازه وارد فوبیای مخاطب را دارندو اما بهتر است به سوژه نزدیک شوید و در صورت نیاز از عکاسی چهره، از ایشان کسب اجازه نمایید. شماره تماس یا ایمیل آنها را بگیرید و در اولین فرصت عکس خودشان را برایشان بفرستید.

  • با نهایت سرعت عکس بگیرید

در عکاسی خبری، سرعت عمل بسیار مهم است. باید دوربین به دست باشید و هر آن آمادگی ثبت عکس را داشته باشید. بعد از کادربندی و موقعیت‌یابی مناسب، با سوژه حرکت کنید و شات بزنید. می‌توانید برای دست‌یابی به نتیجه بهتر، از عکاسی سرعت بالا و پی در پی استفاده کنید.

  • سرعت عمل بالا، راز موفقیت

اگر بخواهیم فقط یک راز موفقیت برای عکاسی خبری معرفی کنیم، آن سرعت عمل است. شما باید در جایگاه یک عکاس خبرنگار بتوانید زودتر از بقیه عکاسان حاضر، تصاویر را برای مجله یا خبرگزاری ارسال کنید تا سرتیتر را از آن خود کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست