عکاسی معماری

عکاسی معماری از شاخه های مهم عکاسی محسوب میشود. روزانه هزاران پروژه معماری ساخته میشود یا به پایان میرسد. در این بین تعداد معدودی از این برج ها میتوانند خوب دیده شوند و جایگا برتری داشته باشند. همه مخاطبان یه مشتریان امکان حضور نزدیک در آپارتمان، هتل، برج یا کاخ را ندارند، پس عکاسی معماری باید به عنوان نمونه مخاطب در این فضای معماری حضور داشته باشد. عکاس باید در همه ساعات حاضر باشد تا بهترین زاویه و بهترین نور را برای عکاسی انتخاب کند.

انعکاس عکس هایی با نوردهی استاندارد، توجه به فضای داخلی و خارجی مجموعه، دیزاین داخلی، بافت متریال های مورد استفاده، نورپردازی مخفی و زیبای یا عمارت یا ساختمان میتواند بهترین شوی معماری را برای مشتری و مخاطب رقم زند.

استودیو فول فریم با بهره گیری از علم و تجربه عکاسی مفتخر است تا بهترین نمایشگاه معماری را برای مخاطبان برگزار کند.

نمونه کارها

برای دریافت مشاوره رایگان در مورد عکاسی معماری کلیک کنید

باید ها و نباید ها در عکاسی معماری

عکاسی معماری نیز همچون بقیه سبک های عکاسی دارای قوانین و شرایطی ویژه است. در عکاسی معماری هدف بروز و نمایش ساختمان یا سازه ای در اتمسفر(فضا) ی یک مجموعه، محله یا شهر است. این سازه می‌تواند یک ساختمان تازه تاسیس باشد یا یک هتل کلاسیک. یک بنای معماری تاریخی باشد یا یک المان یا میدان مدرن امروزی.

چیزی که برای ما در جایگاه عکاس معماری بسیار ارزشمند است، آشنایی با قوانین و مقررات این سبک از عکاسی مهم و کاربردی و صد البته استفاده به جا و درست از آن در شرایط های مختلف است.

 

لنزهای پی سی(PC)

در دنیای عکاسی با پیشرفت روزانه فناوری و تکنولوژی به جرات می‌توان به نامحدود بودن تجهیزات عکاسی و در راس آن لنز اشاره کرد. بطور کلی در دسته‌بندی لنز های حرفه ای  و قابل تعویض در دوربین ها به لنز های

  • فیش آی
  • واید
  • نرمال
  • تله
  • سوپر تله
  • پی سی

اشاره کرد. (برای دستیابی به اطلاعات بیشتر، روی هر نوع لنز کلیک نمایید). لنز های پی سی یا (perespective controlo) به نوعی طراحی شده اند که هنگام عکاسی از یک سازه یا ساختمان یا برج، تا حد توان میزان پرسپکتیو خطوط محیطی سازه را کنترل می کنند تا سازه به حالت طبیعی در عکس ثبت شود.

فاصله بیشتر، عکس بهتر

در دنیای عکاسی برای ثبت یک تصویر استاندارد، همیشه باید در جهت هرچه نزدیک تر کردن تصویر مجازی(ثبت شده از دوربین) به تصویر حقیقی(چشم انسان) عمل کنیم. چون مبنی و بیس سنجش چشم انسان می باشد. برای دستیابی به یک پرسپکتیو(عمق نمایی) درست در عکاسی معماری، علاوه بر بهره بردن از لنز های پی سی باید فاصله خود را با سازه معماری به حداکثر رسانده و از لنز های تله فوتو بهره ببریم.

تایم های متفاوت و شرایط آب و هوایی مختلف امتحان کنید

کارفرمایان معمولاً دنبال بهترین و برترین حالت دراماتیک از ساختمان های خود هستند. برای دستیابی به چنین تصاویری، گلدن تایم، بلو تایم و هوای بارانی، ابری و برفی را باید در برنامه عکاسی خود لحاظ کنید. انعکاس تصویر ساختمان روی آب هم می تواند نتیجه مطلوبی را ارائه دهد.

جزئیات را فراموش نکنید

در هر نوع سبک و روش عکاسی، حتماً باید به جزئیات توجه کرد. تقاوتی نمی‌کند عکاسی محصول باشد یا عکاسی غذا، عکاسی کافه باشد یا عکاسی فشن! مهم و اصل ارائه آن محصول در قالب عکس برای مخاطب است. اینجا محصول می‌تواند ساختمان باشد. با آشکار کردن جزئیات آن، مخاطب می‌تواند بهتر در مشاهده عمل کند.

 

پست پوروداکشن، آخرین مرحله

در مرحله پست پوروداکشن، ادیت انجام می‌گیرد. عکاسی معماری توجه ویژه ای به ادیت دارد. باید سعی کرد در ادیت عکس، نور، رنگ، شارپنس، جلوه، کادر و هرآنچه با سواد بصری هم راستا است را کنترل کرد و بهترین کیفیت و بهترین ارائه را انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست